F1 Sezon 1999 < | >
rozpoczecie: 1999-03-07, zakonczenie: 1999-10-31
Klasyfikacja kierowców
1 Mika Hakkinen
76
2 Eddie Irvine
74
3 Heinz-Harald Frentzen
54
klasyfikacja konstruktorów
1 Ferrari
128
2 McLaren
124
3 Jordan
61

Kalendarz
nr GP data
1 GP Australii 1999-03-07 00:00:00
2 GP Brazylii 1999-04-11 00:00:00
3 GP San Marino 1999-05-02 00:00:00
4 GP Monaco 1999-05-16 00:00:00
5 GP Hiszpanii 1999-05-30 00:00:00
6 GP Kanady 1999-06-13 00:00:00
7 GP Francji 1999-06-27 00:00:00
8 GP W.Brytanii 1999-07-11 00:00:00
9 GP Austrii 1999-07-25 00:00:00
10 GP Niemiec 1999-08-01 00:00:00
11 GP Węgier 1999-08-15 00:00:00
12 GP Belgii 1999-08-29 00:00:00
13 GP Włoch 1999-09-12 00:00:00
14 GP Europy 1999-09-26 00:00:00
15 GP Malezji 1999-10-17 00:00:00
16 GP Japonii 1999-10-31 00:00:00

sezon 1999

ilość rozegranych GP: 16
system punktacji: 10-6-4-3-2-1
wyłanianie MŚ kierowców:
Wszystkie zdobyte punkty
wyłanianie MŚ konstruktorów:
Wszystkie zdobyte punkty
przepisy techniczne
ilość cylindrów: max 10 cylindrów
pojemność (bez doładowania) : 3000
pojemność (z doładowaniem) : turbodoladowanie zabronione
waga: 600 kg
dotankowanie: dozwolone
zasady kwalifikacji
Limit 107% - max 12 w tym 8 mierzonych okr. w trakcie 60 min sesji, wszyscy na torze
klasyfikacje i statystyki sezonu
klasyfikacja kierowców
klasyfikacja konstruktorów
statystyki
Podsumowanie sezonu
Sytuacja na początku wygląda podobnie jak przed rokiem. Na arenie zmagań widzimy jedynie McLarena i Ferrari. Jednak splot pewnych wydarzeń doprowadza do tego iż stajemy się świadkami jednego z najbardziej widowiskowych sezonów we współczesnej Formule 1. Wypadek Schumachera podczas GP Wielkiej Brytanii wyklucza go na kilka GP z rywalizacji. Wydawało się że bez skrupułów wykorzysta to Mikka Hakkinem, odzyskując prowadzenie i wyrywając kolejne wyścigi zapewni sobie bez problemów 2 tytuł mistrzowski. Tak się jednak nie staje i do walki o czołowe lokaty włączył się niespodziewanie Jordan, który zapisuje na swoim koncie 2 zwycięstwa, wywalczone przez Hilla i Frentzena. Pałeczkę lidera w drużynie czarnego konie przejmuje Irvine, który z powodzeniem walczy z Finem. Powrót Schumachera na 2 ostatnie GP doprowadza do sytuacji gdy Eddie Irvine w walce o mistrzostwo decyzją drużyny zostaje przepuszczony przez Schumachera podczas GP...... Jest to pierwszy i jedyny przypadek kiedy M. Schumacher musi dostosować się do „team order”. W ostatnim GP Sezonu które rozstrzygało o tytule mistrzowskim E.I rvine nie mógł już liczyć na bezpośrednią pomoc kolegi. Przegrał z Hakkienenem któremu przypadł w udziale 2 tytul Mistrza Świata Formuły 1.