F1 Sezon 1989 < | >
rozpoczecie: 1989-03-26, zakonczenie: 1989-11-05
Klasyfikacja kierowców
1 Alain Prost
76
2 Ayrton Senna
60
3 Riccardo Patrese
40
klasyfikacja konstruktorów
1 McLaren
141
2 Williams
77
3 Ferrari
59

Kalendarz
nr GP data
1 GP Brazylii 1989-03-26 00:00:00
2 GP San Marino 1989-04-23 00:00:00
3 GP Monaco 1989-05-07 00:00:00
4 GP Meksyku 1989-05-28 00:00:00
5 GP USA 1989-06-04 00:00:00
6 GP Kanady 1989-06-18 00:00:00
7 GP Francji 1989-07-09 00:00:00
8 GP W.Brytanii 1989-07-16 00:00:00
9 GP Niemiec 1989-07-30 00:00:00
10 GP Węgier 1989-08-13 00:00:00
11 GP Belgii 1989-08-27 00:00:00
12 GP Włoch 1989-09-11 00:00:00
13 GP Portugalii 1989-09-24 00:00:00
14 GP Hiszpanii 1989-10-01 00:00:00
15 GP Japonii 1989-10-22 00:00:00
16 GP Australii 1989-11-05 00:00:00

sezon 1989

ilość rozegranych GP: 16
system punktacji: 9-6-4-3-2-1
wyłanianie MŚ kierowców:
11 najlepszych wyników
wyłanianie MŚ konstruktorów:
Wszystkie zdobyte punkty
przepisy techniczne
ilość cylindrów: max 12 cylindrów
pojemność (bez doładowania) : 3500
pojemność (z doładowaniem) : turbodoladowanie zabronione
waga: 500 kg
dotankowanie: zabronione
klasyfikacje i statystyki sezonu
klasyfikacja kierowców
klasyfikacja konstruktorów
statystyki
Podsumowanie sezonu
W tym roku zgłosiła się rekordowa liczba nowych drużyn. Zaliczały się do niech między innymi Yamaha i Lamborghini. Pirelli oraz Brabham powróciły do Formuły 1. W tym roku startowały bolidy z konwencjonalnymi silnikami o pojemności 3,5 l. Bolidy trochę odchudzono zmniejszając wagę minimalną do 500 kg, z nielimitowanym zbiornikiem paliwa. Ferrari wprowadziło pół automatyczną skrzynię biegów, obsługiwaną przez manetki umieszczone za kierownicą. Mansell przeniósł się do Ferrari, wygrywając 1 GP sezonu w Brazylii, podczas praktyki Streiff w AGS’ie zostaje ciężko rany łamiąc kark. Dalszą cześć sezonu znów zdominował duet marzeń Senna-Prost. Tym razem tytuł mistrzowski, już trzeci raz trafił do Alana Prosta. Rywalizacja Senny z Prostem pod koniec sezonu doprowadziła do konfliktu, którego finałem była ich słynna kolizja podczas GP Japoni, po której Senna został zdyskwalifikowany za ścięcie szykany, wyścig wygrał Nanini. Ostatni wyścig sezonu wygrał Boutsen w Williamsie co pozwoliło drużynie uzyskać 2 miejsce w klasyfikacji konstruktorów.