F1 Sezon 1985 < | >
rozpoczecie: 1985-04-07, zakonczenie: 1985-11-03
Klasyfikacja kierowców
1 Alain Prost
73
2 Michele Alboreto
53
3 Keke Rosberg
40
klasyfikacja konstruktorów
1 McLaren
90
2 Ferrari
82
3 Williams
71

Kalendarz
nr GP data
1 GP Brazylii 1985-04-07 00:00:00
2 GP Portugalii 1985-04-21 00:00:00
3 GP San Marino 1985-05-05 00:00:00
4 GP Monaco 1985-05-19 00:00:00
5 GP Kanady 1985-06-16 00:00:00
6 GP USA East 1985-06-23 00:00:00
7 GP Francji 1985-07-07 00:00:00
8 GP W.Brytanii 1985-07-21 00:00:00
9 GP Niemiec 1985-08-04 00:00:00
10 GP Austrii 1985-08-18 00:00:00
11 GP Holandii 1985-08-25 00:00:00
12 GP Włoch 1985-09-08 00:00:00
13 GP Belgii 1985-09-15 00:00:00
14 GP Europy 1985-10-06 00:00:00
15 GP Afryki Pd 1985-10-19 00:00:00
16 GP Australii 1985-11-03 00:00:00

sezon 1985

ilość rozegranych GP: 16
system punktacji: 9-6-4-3-2-1
wyłanianie MŚ kierowców:
11 najlepszych wyników
wyłanianie MŚ konstruktorów:
Wszystkie zdobyte punkty
przepisy techniczne
ilość cylindrów: max 12 cylindrów
pojemność (bez doładowania) : 3000
pojemność (z doładowaniem) : 1500
waga: 540 kg
dotankowanie: zabronione
klasyfikacje i statystyki sezonu
klasyfikacja kierowców
klasyfikacja konstruktorów
statystyki
Podsumowanie sezonu
Dyspozycja zespołu McLaren – Tag rośnie w siłę. Jednak konkurencja nie pozostaje w tyle. Alan Prost zdobywa swój 1 tytuł mistrzowski. Pomino sporej przewagi w klasyfikacji, rywalizacja na torze wyglądała bardzio zacięcie. W sumie wyścig wygrywa 8 kierowców z których 7 to byli lub pretendujący do mistrzostwa kierowcy: Rosberg, Lauda, Piquet, Prost, Alboretto, Senna. Era turbo wkracza w swój szczytowy okres definitywnie kończąc erę najbardziej utytułowanego silnika w historii – Forda Cosworth V8. Pod koniec sezonu swoje odejście ogłasza Renault, oraz Niki Lauda który żegna się z Formułą 1 zwyciężając na Zandvoort. Podczas wyścigów, a zwłaszcza kwalifikacji zaczyna dominować Ayrton Senna w Lotusie 97T zastępując Mansella który z początkiem sezonu przeniósł się do Williamsa. Niestety przypadłością Senny było częste kończenie wyścigu w którym był na prowadzeniu tuż przed metą, z powodu braku paliwa. Koniec sezonu to ogłoszenie odejścia Ranaulta i Laudy z F1. Tragiczny bilans to śmierć Manfreda Winkelhocka na Mosport Park i Stefana Bellofa w Spa podczas wyścigów samochodów sportowych.