F1 Sezon 1981 < | >
rozpoczecie: 1981-03-15, zakonczenie: 1981-10-17
Klasyfikacja kierowców
1 Nelson Piquet
50
2 Carlos Reutemann
49
3 Alan Jones
46
klasyfikacja konstruktorów
1 Williams
95
2 Brabham
61
3 Renault
54

Kalendarz
nr GP data
1 GP USA West 1981-03-15 00:00:00
2 GP Brazylii 1981-03-29 00:00:00
3 GP Argentyny 1981-04-12 00:00:00
4 GP San Marino 1981-05-03 00:00:00
5 GP Belgii 1981-05-17 00:00:00
6 GP Monaco 1981-05-31 00:00:00
7 GP Hiszpanii 1981-06-21 00:00:00
8 GP Francji 1981-07-05 00:00:00
9 GP W.Brytanii 1981-07-18 00:00:00
10 GP Niemiec 1981-08-02 00:00:00
11 GP Austrii 1981-08-16 00:00:00
12 GP Holandii 1981-08-30 00:00:00
13 GP Włoch 1981-09-13 00:00:00
14 GP Kanady 1981-09-27 00:00:00
15 GP USA 1981-10-17 00:00:00

sezon 1981

ilość rozegranych GP: 15
system punktacji: 9-6-4-3-2-1
wyłanianie MŚ kierowców:
Wszystkie zdobyte punkty
wyłanianie MŚ konstruktorów:
Wszystkie zdobyte punkty
przepisy techniczne
ilość cylindrów: max 12 cylindrów
pojemność (bez doładowania) : 3000
pojemność (z doładowaniem) : 1500
waga: 575 kg
dotankowanie: zabronione
klasyfikacje i statystyki sezonu
klasyfikacja kierowców
klasyfikacja konstruktorów
statystyki
Podsumowanie sezonu
Konflikt pomiędzy FISA i FOCA na początku sezonu został zażegnany, podpisaniem Concordatu w Maranello. Ofiarą tego niezdrowego spory padło GP Afryki Południowej na torze Kalyami, które nie doszło do skutku. Brabham wprowadził hydro-pneumatyczne zawieszenie, znacznie obniżające samochód podczas wyścigu, potęgujące efekt przyssania. Goodyear wycofał się z F1. McLaren wprowadza pierwszy monokok wykonany z włókna węglowego. Pojedynek o tytuł mistrzowski jest bardzo zacięty. Niemal pięciu kierowców do końca walczy o tytuł, który dzięki dobrej postawie w ostatnim wyścigu, padł łupem Nelsona Piqueta w Brabhamie. W walce drużynowej bezkonkurencyjny był Williams. Na torach coraz częściej z dobrej strony pokazywał się Alan Prost początkowo jeżdżąc w McLarenia, potem w Renaulcie, kończąc sezon na 5 pozycji.