F1 Sezon 1979 < | >
rozpoczecie: 1979-01-21, zakonczenie: 1979-10-07
Klasyfikacja kierowców
1 Jody Scheckter
51
2 Gilles Villeneuve
47
3 Alan Jones
40
klasyfikacja konstruktorów
1 Ferrari
113
2 Williams
75
3 Ligier
61

Kalendarz
nr GP data
1 GP Argentyny 1979-01-21 00:00:00
2 GP Brazylii 1979-02-04 00:00:00
3 GP Afryki Pd 1979-03-03 00:00:00
4 GP USA West 1979-04-08 00:00:00
5 GP Hiszpanii 1979-04-29 00:00:00
6 GP Belgii 1979-05-13 00:00:00
7 GP Monaco 1979-05-27 00:00:00
8 GP Francji 1979-07-01 00:00:00
9 GP W.Brytanii 1979-07-14 00:00:00
10 GP Niemiec 1979-07-29 00:00:00
11 GP Austrii 1979-08-12 00:00:00
12 GP Holandii 1979-08-26 00:00:00
13 GP Włoch 1979-09-09 00:00:00
14 GP Kanady 1979-09-30 00:00:00
15 GP USA 1979-10-07 00:00:00

sezon 1979

ilość rozegranych GP: 15
system punktacji: 9-6-4-3-2-1
wyłanianie MŚ kierowców:
4 najlepsze wyniki z każdej z dwóch czę�ci
wyłanianie MŚ konstruktorów:
Wszystkie zdobyte punkty
przepisy techniczne
ilość cylindrów: max 12 cylindrów
pojemność (bez doładowania) : 3000
pojemność (z doładowaniem) : 1500
waga: 575 kg
dotankowanie: zabronione
klasyfikacje i statystyki sezonu
klasyfikacja kierowców
klasyfikacja konstruktorów
statystyki
Podsumowanie sezonu
Alfa Romeo powraca do wyścigów. Lotus chwilowo rozstaje się ze sponsorem JSP. CSI zostaje zastąpiona przez FISA ( Federation Internationale du Sport Automobile) pod kierownictwem Jean-Marie Balestre. Sezon wygrywa zdobywając swój pierwszy i jedyny tytuł mistrzowski Jody Scheckter w Ferrari 312T4. Rok upływa pod dyktando walki 2 gigantów oponiarskich Michelina i Goodyeara. Nowe miękkie opony oraz masowo wprowadzane spoilery doprowadzają do gwałtownego wzrostu przeciążeń w zakrętach, który przekroczają granicę 3g ( lata 50 – 0,6g, lata 60- 1g). Wszystkie wyścigi rozgrywane są pod dyktando bolidów napędzanych silnikami turbo. Z nowinek technicznych po raz pierwszy pojawia się włókno węglowe które zastosował Brabham w bolidzie BT49.