F1 Sezon 1977 < | >
rozpoczecie: 1977-01-09, zakonczenie: 1977-10-23
Klasyfikacja kierowców
1 Niki Lauda
72
2 Jody Scheckter
55
3 Mario Andretti
47
klasyfikacja konstruktorów
1 Ferrari
97
2 Lotus
62
3 McLaren
60

Kalendarz
nr GP data
1 GP Argentyny 1977-01-09 00:00:00
2 GP Brazylii 1977-01-23 00:00:00
3 GP Afryki Pd 1977-03-05 00:00:00
4 GP USA West 1977-04-03 00:00:00
5 GP Hiszpanii 1977-05-08 00:00:00
6 GP Monaco 1977-05-22 00:00:00
7 GP Belgii 1977-06-05 00:00:00
8 GP Szwecji 1977-06-19 00:00:00
9 GP Francji 1977-07-03 00:00:00
10 GP W.Brytanii 1977-07-16 00:00:00
11 GP Niemiec 1977-07-31 00:00:00
12 GP Austrii 1977-08-14 00:00:00
13 GP Holandii 1977-08-28 00:00:00
14 GP Włoch 1977-09-11 00:00:00
15 GP USA 1977-10-02 00:00:00
16 GP Kanady 1977-10-09 00:00:00
17 GP Japonii 1977-10-23 00:00:00

sezon 1977

ilość rozegranych GP: 17
system punktacji: 9-6-4-3-2-1
wyłanianie MŚ kierowców:
Nie zaliczno po 1 wyniku z każdej z dwóch częsci
wyłanianie MŚ konstruktorów:
Najlepszy wynik zespołu z każdej eliminacji
przepisy techniczne
ilość cylindrów: max 12 cylindrów
pojemność (bez doładowania) : 3000
pojemność (z doładowaniem) : 1500
waga: 575 kg
dotankowanie: zabronione
klasyfikacje i statystyki sezonu
klasyfikacja kierowców
klasyfikacja konstruktorów
statystyki
Podsumowanie sezonu
Rok rewanżu Nikigo Laudy. Austriak wygrywając tylko 3 wyścigi mając w pamięci wydarzenia sprzed roku rozgrywa cały sezon po mistrzowsku. Jeżdżąc bardzo rozważnie , wręcz asekuracyjnie. W tym roku przejdzie do pamięci tragiczny wypadek Toma Pryce’a który zginał zdarzając się z lekkomyślnym pracownikiem obsługi toru. Obaj nieszczęśnicy giną na miejscu. Bolid Pryce’a podąża z martwym kierowcą na pełnej prędkości jeszcze kilkaset metrów. Lotus znów zachwyca nowatorskimi rozwiązaniami. Prezentuje model 78 który jako pierwszy wykorzystuje efekt przyssania. 5 zwycięstw tego modelu osiągniętych przez Andrettiego i Nilssona nie wystarczyło jednak aby pokonać Laudę w Ferrari T2. W pogoni za Laudą ustawili się także J. Scheckter w Wolfie i J. Laffite w Ligierze. Podczas GP W. Brytanii po raz pierwszy od dłuższego czasu wykorzystano silnik z turbodoładowaniem (500 KM). Bolid Renaulta dosiadał Jena Pierre Jabouille. W Monaco 100 zwycięstwo dla Coswortha odniósł Scheckter, zadebiutowal tam Ricardo Patrese. Pod koniec sezonu a torach po raz pierwszy pojawił się Gilles Villeneuve dosiadając McLarena M23.