F1 Sezon 1976 < | >
rozpoczecie: 1976-01-25, zakonczenie: 1976-10-24
Klasyfikacja kierowców
1 James Hunt
69
2 Niki Lauda
68
3 Jody Scheckter
49
klasyfikacja konstruktorów
1 Ferrari
83
2 McLaren
75
3 Tyrrell
71

Kalendarz
nr GP data
1 GP Brazylii 1976-01-25 00:00:00
2 GP Afryki Pd 1976-03-06 00:00:00
3 GP USA West 1976-03-28 00:00:00
4 GP Hiszpanii 1976-05-02 00:00:00
5 GP Belgii 1976-05-16 00:00:00
6 GP Monaco 1976-05-30 00:00:00
7 GP Szwecji 1976-06-13 00:00:00
8 GP Francji 1976-07-04 00:00:00
9 GP W.Brytanii 1976-07-18 00:00:00
10 GP Niemiec 1976-08-01 00:00:00
11 GP Austrii 1976-08-15 00:00:00
12 GP Holandii 1976-08-29 00:00:00
13 GP Włoch 1976-09-12 00:00:00
14 GP Kanady 1976-10-03 00:00:00
15 GP USA 1976-10-10 00:00:00
16 GP Japonii 1976-10-24 00:00:00

sezon 1976

ilość rozegranych GP: 16
system punktacji: 9-6-4-3-2-1
wyłanianie MŚ kierowców:
Nie zaliczno po 1 wyniku z każdej z dwóch częsci
wyłanianie MŚ konstruktorów:
Najlepszy wynik zespołu z każdej eliminacji
przepisy techniczne
ilość cylindrów: max 12 cylindrów
pojemność (bez doładowania) : 3000
pojemność (z doładowaniem) : 1500
waga: 575 kg
dotankowanie: zabronione
klasyfikacje i statystyki sezonu
klasyfikacja kierowców
klasyfikacja konstruktorów
statystyki
Podsumowanie sezonu
Kalendarz mistrzostw rozrasta się do 16 wyścigów. Emerson Fittipaldi niespodziewanie opuszcza McLarena startując na skonstruowanym przez siebie prototypie. Na wolne miejsce wskakuje James Hunt. Powracają dwaj dostawcy silników: Matra i Alfa. Tyrrel prezentuje swój niezwykły sześciokołowiec który jednak nie odnosi wielkich sukcesów. Jest to rok dominacji Laudy w Ferrari, który jednak nie zdobywa kolejnego tytułu mistrzowskiego. Ciężki wypadek Laudy na Nurburgringu krzyżuje jego plany. Austriak ma jeszcze szansę w walce o mistrzostwo stając do walki w 3 ostatnich wyścigach. W ostatnim, który rozgrywał się w bardzo trudnych warunkach atmosferycznych, wycofuje się niespodziewanie, motywując to zagrożeniem swojego życia i oddaje bez walki cenne punkty Huntowi (kończącemu wyścig na 3 pozycji, po szczęśliwej dla niego awarii Jonesa i Ragazzoniego) , który tym samy, zaledwie 1 punkt zdobywa tytuł mistrzowski. Lotus boryka się z trudnościami których konsekwencją jest odejście Ickx’a do nowego zespołu Wolf–Williams. Z technicznych nowinek pojawia się sześciokołowy bolid Tyrella.