F1 Sezon 1971 < | >
rozpoczecie: 1971-03-06, zakonczenie: 1971-10-03
Klasyfikacja kierowców
1 Jackie Stewart
62
2 Ronnie Peterson
33
3 Francois Cevert
26
klasyfikacja konstruktorów
1 Tyrrell
73
2 BRM
36
3 March
34

Kalendarz
nr GP data
1 GP Afryki Pd 1971-03-06 00:00:00
2 GP Hiszpanii 1971-04-18 00:00:00
3 GP Monaco 1971-05-23 00:00:00
4 GP Holandii 1971-06-20 00:00:00
5 GP Francji 1971-07-04 00:00:00
6 GP W.Brytanii 1971-07-17 00:00:00
7 GP Niemiec 1971-08-01 00:00:00
8 GP Austrii 1971-08-15 00:00:00
9 GP Włoch 1971-09-05 00:00:00
10 GP Kanady 1971-09-19 00:00:00
11 GP USA 1971-10-03 00:00:00

sezon 1971

ilość rozegranych GP: 11
system punktacji: 9-6-4-3-2-1
wyłanianie MŚ kierowców:
Nie zaliczno po 1 wyniku z każdej z dwóch częsci
wyłanianie MŚ konstruktorów:
Najlepszy wynik zespołu z każdej eliminacji
przepisy techniczne
ilość cylindrów:
pojemność (bez doładowania) : 3000
pojemność (z doładowaniem) : 500
waga: 530 kg
dotankowanie: zabronione
klasyfikacje i statystyki sezonu
klasyfikacja kierowców
klasyfikacja konstruktorów
statystyki
Podsumowanie sezonu
W tym roku po raz pierwszy pojawiły się sliki. Konsekwencją tego był „rozrost” kół do monstrualnych rozmiarów. Nowinką były też nowatorskie wloty powietrza do silnika umieszczane nad głową kierowcy, nazywane z racji swojego szpetnego wyglądu peryskopami. Ich zastosowanie znacznie zwiększyło moc osiąganą przez silniki. Sezon zdominował Jacky Stewart prowadząc bezkonkurencyjnego Tyrella 003 zdobywając tytuł indywidualny i zespołowy. Ciekawostką jest fakt chęci pozyskania Stewarta przez Ferrari, które wydawało się być murowanym pretendentem do tytułu. Jego decyzja o pozostaniu w Tyllelu okazało się być strzałem w „10-kę”. Lotus próbował w pewnym momencie przeciwstawić mu nowatorską konstrukcję bolidu z napędem na 4 koła i turbiną gazową Pratt & Whitney, jednak bez powodzenia,. W trakcie sezonu nie brakowało ekscytujących pojedynków. Do takich można zaliczyć pojedynek na prostej start meta 5 bolidów podczas finiszu w GP Włoch na Monza. Z pojedynku zwycięsko wszedł Peter Gethin prowadząc BRM’a, wyprzedzając Petersona o 0,01s. Czołową 5 dzielił0 zaledwie 0,61s. Rok 1971 zakończył się wieścią o śmierci Joshepha Sifferta który zginał podczas poza sezonowego wyścigu w Brands Hatch.