F1 Sezon 1967 < | >
rozpoczecie: 1967-01-02, zakonczenie: 1967-10-22
Klasyfikacja kierowców
1 Denny Hulme
51
2 Jack Brabham
46
3 Jim Clark
41
klasyfikacja konstruktorów
1 Brabham
69
2 Lotus
52
3 Cooper
33

Kalendarz
nr GP data
1 GP Afryki Pd 1967-01-02 00:00:00
2 GP Monaco 1967-05-07 00:00:00
3 GP Holandii 1967-06-04 00:00:00
4 GP Belgii 1967-06-18 00:00:00
5 GP Francji 1967-07-02 00:00:00
6 GP W.Brytanii 1967-07-15 00:00:00
7 GP Niemiec 1967-08-06 00:00:00
8 GP Kanady 1967-08-27 00:00:00
9 GP Włoch 1967-09-10 00:00:00
10 GP USA 1967-10-01 00:00:00
11 GP Meksyku 1967-10-22 00:00:00

sezon 1967

ilość rozegranych GP: 11
system punktacji: 9-6-4-3-2-1
wyłanianie MŚ kierowców:
Nie zaliczno po 1 wyniku z każdej z dwóch częsci
wyłanianie MŚ konstruktorów:
Najlepszy wynik zespołu z każdej eliminacji
przepisy techniczne
ilość cylindrów:
pojemność (bez doładowania) : 3000
pojemność (z doładowaniem) : 1500
waga: 500 kg
dotankowanie: zabronione
klasyfikacje i statystyki sezonu
klasyfikacja kierowców
klasyfikacja konstruktorów
statystyki
Podsumowanie sezonu
Ten sezon był kolejnym z serii bardzo wyrównanych pojedynków o tytuł mistrzowski. Aż sześciu różnych kierowców wygrało przynajmniej 1 wyścig GP. Wreszcie Honda przy współpracy z Lolą zbudowała doskonały bolid, który w rękach eksperta Surteesa zwyciężył we Włoszech. Nowy Brabham BT24 będący ewolucja wersji BT20, pomimo iż nie był tak bezkonkurencyjny, jak przed rokiem, zapewnił Denisowi Hulme pierwszy tytuł mistrzowski. Bardzo silna ekipa Lotusa z Jimen Clarkiem i Grahamen Hillem w bolidzie Lotus 49 napędzanym silnikiem Ford Cosworth DVF (Double Forur Vave) przegrała niestety również w rywalizacji drużynowej z rewelacyjnym Brabhamem. Na uwagę zasługuje zwycięstwo Dana Gurneya który w Eaglu 104 wygrał Grand Prix Belgii. Rok 1967 niestety zapisał się również na czarnych kartach historii. Podczas GP Monaco zginął Lorenzo Bandini, niemal płonąć żywcem w sowim bolidzie. Włoch poniósł śmierć niemal w tym samym miejscu, w którym w 1955 r. Alberto Ascari przebił bariery i wylądował w morzu. Z poza sportowych faktów należy wspomnieć o odejściu dostawców oleju: BP i Esso, oraz firmy oponiarskiej Firestone, która dotychczas dostarczała darmowe opony.