F1 Sezon 1966 < | >
rozpoczecie: 1966-05-22, zakonczenie: 1966-10-23
Klasyfikacja kierowców
1 Jack Brabham
42
2 John Surtees
28
3 Jochen Rindt
22
klasyfikacja konstruktorów
1 Brabham
44
2 Ferrari
31
3 Cooper
30

Kalendarz
nr GP data
1 GP Monaco 1966-05-22 00:00:00
2 GP Belgii 1966-06-12 00:00:00
3 GP Francji 1966-07-03 00:00:00
4 GP W.Brytanii 1966-07-16 00:00:00
5 GP Holandii 1966-07-24 00:00:00
6 GP Niemiec 1966-08-07 00:00:00
7 GP Włoch 1966-09-04 00:00:00
8 GP USA 1966-10-02 00:00:00
9 GP Meksyku 1966-10-23 00:00:00

sezon 1966

ilość rozegranych GP: 9
system punktacji: 9-6-4-3-2-1
wyłanianie MŚ kierowców:
5 najlepszych wyników
wyłanianie MŚ konstruktorów:
5 najlepszych wyników
przepisy techniczne
ilość cylindrów:
pojemność (bez doładowania) : 3000
pojemność (z doładowaniem) : 1500
waga: 500 kg
dotankowanie: zabronione
klasyfikacje i statystyki sezonu
klasyfikacja kierowców
klasyfikacja konstruktorów
statystyki
Podsumowanie sezonu
Zapowiadane zmiany regulaminowe zaskoczyły wiele teamów. Brytyjczycy nie dysponując tak elastyczną konstrukcja silnika jak np. Ferrari mieli na początku sezonu trudności z 3,0 litrową jednostką. Inne zmiany regulaminowe, które tradycyjnie serwowano co roku zwiększyły minimalna wagę bolidu do 500 kg. Zmieniono także wymagany dystans wyścigu z 2/3, na 9/10, który był konieczny do naliczenia punktacji. W połowie sezonu Surtees przeniósł się do Coopera. Bruce McLaren opuścił Coopera i założył swój własny zespół, bazujący na jednostce Forda V8. W tym roku Brabham postawił na prosta jednostkę napędową Repco która była kluczem do indywidualnego i drużynowego tytułu mistrzowskiego. Jacka Brabham jest jedynym kierowcą w historii który zdobył tytuł mistrzowski prowadząc bolid swojej konstrukcji. BRM wyposażał swój bolid w nowocześniejszą jednostkę H16, co jednak pozwoliło tylko na osiągniecie 4 miejsca wśród konstruktorów. Po odejściu Surteesa nie lada niespodziankę zrobił włoskim kibicom ich rodak- Ludovico Scarfiotti, wygrywając w Ferrari 312 GP Włoch na torze Monza.