F1 Sezon 1964 < | >
rozpoczecie: 1964-05-10, zakonczenie: 1964-10-25
Klasyfikacja kierowców
1 John Surtees
40
2 Graham Hill
39
3 Jim Clark
32
klasyfikacja konstruktorów
1 Ferrari
45
2 BRM
42
3 Lotus
40

Kalendarz
nr GP data
1 GP Monaco 1964-05-10 00:00:00
2 GP Holandii 1964-05-24 00:00:00
3 GP Belgii 1964-06-14 00:00:00
4 GP Francji 1964-06-28 00:00:00
5 GP W.Brytanii 1964-07-11 00:00:00
6 GP Niemiec 1964-08-02 00:00:00
7 GP Austrii 1964-08-23 00:00:00
8 GP Włoch 1964-09-06 00:00:00
9 GP USA 1964-10-04 00:00:00
10 GP Meksyku 1964-10-25 00:00:00

sezon 1964

ilość rozegranych GP: 10
system punktacji: 9-6-4-3-2-1
wyłanianie MŚ kierowców:
6 najlepszych wyników
wyłanianie MŚ konstruktorów:
6 najlepszych wyników
przepisy techniczne
ilość cylindrów:
pojemność (bez doładowania) : 1500
pojemność (z doładowaniem) : turbodoladowanie zabronione
waga: 450 kg
dotankowanie: zabronione
klasyfikacje i statystyki sezonu
klasyfikacja kierowców
klasyfikacja konstruktorów
statystyki
Podsumowanie sezonu
John Surtees jako jedyny w historii kierowca, po tym jak zrobił to w wyścigach motocyklowych, wygrywa tytuł mistrzowski w Formule 1. FIA wprowadza zmiany regulaminowe, oraz zapowiada powrót w do silników z pojemnością 3,0 l w 1966. W tym roku debiutuje Honda z nowatorskim silnikiem v12, oraz pierwszy BRM z pełnym monocokiem. W Austrii swoje pierwsze i jedyne zwycięstwo odnosi Lorenzo Bandini prowadząc niezbyt konkurencyjne Ferrari. W ostatnim GP sezonu w Meksyku do walki o tytuł mistrzowski stanęło 3 kierowców: Hill (39 pt.), Surtees(34 pt.) i Clark (30 pt.). Zwycięstwo odniósł jednak John Surtees, który skorzystał z potknięcia Hilla i wycofania się Clarka, oraz z pomocy Bandiniego który przepuścił go na 1 pozycję, tym samym zostając Mistrzem Świata.