F1 Sezon 1962 < | >
rozpoczecie: 1962-05-20, zakonczenie: 1962-12-29
Klasyfikacja kierowców
1 Graham Hill
42
2 Jim Clark
30
3 Bruce McLaren
27
klasyfikacja konstruktorów
1 BRM
42
2 Lotus
36
3 Cooper
29

Kalendarz
nr GP data
1 GP Holandii 1962-05-20 00:00:00
2 GP Monaco 1962-06-03 00:00:00
3 GP Belgii 1962-06-17 00:00:00
4 GP Francji 1962-07-08 00:00:00
5 GP W.Brytanii 1962-07-21 00:00:00
6 GP Niemiec 1962-08-05 00:00:00
7 GP Włoch 1962-09-16 00:00:00
8 GP USA 1962-10-07 00:00:00
9 GP Afryki Pd 1962-12-29 00:00:00

sezon 1962

ilość rozegranych GP: 9
system punktacji: 9-6-4-3-2-1
wyłanianie MŚ kierowców:
5 najlepszych wyników
wyłanianie MŚ konstruktorów:
5 najlepszych wyników
przepisy techniczne
ilość cylindrów:
pojemność (bez doładowania) : 1500
pojemność (z doładowaniem) : turbodoladowanie zabronione
waga: 450 kg
dotankowanie: zabronione
klasyfikacje i statystyki sezonu
klasyfikacja kierowców
klasyfikacja konstruktorów
statystyki
Podsumowanie sezonu
Sezon nie zapowiadał się najlepiej. Powodem był poważny wypadek w Goodwood, co skutkowało wycofaniem się Stirling Mossa z wyścigów F1. Ferrari przeżyło poważne problemy kadrowe z powodu strajku i przejścia znacznej części załogi do nowo utworzonego zespołu ATS, który notabene przetrwał tylko kilka lat. Stało się to jedną z przyczyn pojawienia się tego zespołu dopiero w drugiej części sezonu. Lotus postawił na nowych kierowców. Efektem tego było słynne zwycięstwo Jima Clarka podczas GP Belgii. Nowy silnik V8 w jaki wyposażano brytyjskie samochody robił znakomite postępy. Wykorzystał to zespół BRM, którego kierowca Graham Hill zapewnił sobie oraz drużynie jedyny w historii tytuł mistrzowski. Drugie miejsce w obu kategoriach przypadło Lotusowi dla którego jeździł Jim Clark.