F1 Sezon 1957 < | >
rozpoczecie: 1957-01-13, zakonczenie: 1957-09-08
Klasyfikacja kierowców
1 Juan Manuel Fangio
40
2 Stirling Moss
25
3 Luigi Musso
16
klasyfikacja konstruktorów
klasyfikacje konstruktorów wprowadzono w 1958 roku

Kalendarz
nr GP data
1 GP Argentyny 1957-01-13 00:00:00
2 GP Monaco 1957-05-19 00:00:00
3 GP Indianapolis 500 1957-05-30 00:00:00
4 GP Francji 1957-07-07 00:00:00
5 GP W.Brytanii 1957-07-20 00:00:00
6 GP Niemiec 1957-08-04 00:00:00
7 GP Pescary 1957-08-18 00:00:00
8 GP Włoch 1957-09-08 00:00:00

sezon 1957

ilość rozegranych GP: 8
system punktacji: 8-6-4-3-2 Fastest Lap: 1
wyłanianie MŚ kierowców:
5 najlepszych wyników
wyłanianie MŚ konstruktorów:
Nie rozgrywano M� Konstruktorów
przepisy techniczne
ilość cylindrów:
pojemność (bez doładowania) : 2500
pojemność (z doładowaniem) : 750
waga: brak
dotankowanie: zabronione
klasyfikacje i statystyki sezonu
klasyfikacja kierowców
klasyfikacja konstruktorów
statystyki
Podsumowanie sezonu
Ten rok to dominacja Maseratti i Vanwala. Poza Indianapolis 500 które zwyczajowo padło łupem amerykańskich konstrukcji- zwycięzca Samuel J. Hanks, pozostałymi miejscami na najwyższym stopniu podium na koniec sezonu podzielili się Fangio i Moss. W tym roku nie zobaczyliśmy już teamu Grodini który zazwyczaj zamykał stawkę zawodów i postanowił wycofać się z Formuły 1. Słabszą formę zaprezentowały też konstrukcje brytyjskie, z tylnosilnikowym Cooperam na czele. Do historii przejdzie GP Niemiec gdzie Fangio prowadząc Maseratti zapewnił sobie 5 mistrzostwo świata. Jadąc na 1 stopowej strategii stoczył zaciętą walkę z 2 kierowcami Ferrari: Hawthornem i Collinsem jadącymi bez postoju. Po zjeździe po paliwo Argentyńczyk zniwelował stratę 45 s. Z czasami okrążeń poniżej osiągnięć z kwalifikacji Fangio powiedział o swoim występie iż jechał szybciej niż potrafił.