F1 Sezon 1956 < | >
rozpoczecie: 1956-01-22, zakonczenie: 1956-09-02
Klasyfikacja kierowców
1 Juan Manuel Fangio
31.5
2 Stirling Moss
27
3 Peter Collins
25
klasyfikacja konstruktorów
klasyfikacje konstruktorów wprowadzono w 1958 roku

Kalendarz
nr GP data
1 GP Argentyny 1956-01-22 00:00:00
2 GP Monaco 1956-05-13 00:00:00
3 GP Indianapolis 500 1956-05-30 00:00:00
4 GP Belgii 1956-06-03 00:00:00
5 GP Francji 1956-07-01 00:00:00
6 GP W.Brytanii 1956-07-14 00:00:00
7 GP Niemiec 1956-08-05 00:00:00
8 GP Włoch 1956-09-02 00:00:00

sezon 1956

ilość rozegranych GP: 8
system punktacji: 8-6-4-3-2 Fastest Lap: 1
wyłanianie MŚ kierowców:
5 najlepszych wyników
wyłanianie MŚ konstruktorów:
Nie rozgrywano M� Konstruktorów
przepisy techniczne
ilość cylindrów:
pojemność (bez doładowania) : 2500
pojemność (z doładowaniem) : 750
waga: brak
dotankowanie: zabronione
klasyfikacje i statystyki sezonu
klasyfikacja kierowców
klasyfikacja konstruktorów
statystyki
Podsumowanie sezonu
Juan Manuel Fangio po raz kolejny startuje w nowych barwach. Tym razem przesiadł się do Ferrari które po przejęciu Lancji zbudowało bolid na bazie D50s. Partnerował mu Brytyjczyk Peter Collins. Po wycofaniu się Niemców rolę największego konkurenta dla włoskich maszyn przejęli Brytyjczycy. BRM i Connaugtt nie zagroził jednak bolidom Maserratii i Ferrari które wzajemnie dzieliły się miejscami na podium. 4 tytuł mistrza świata przypadł Juanowi Manuelowi Fangio. Aby go zdobyć musiał do ostatniego GP ( Monza) rywalizować ze swoim partnerem Collinsem. Po ich batalii mówiono w kuluarach iż Brytyjczyk kolokwialnie mówiąc odpuścił sobie walkę z utytułowanym kolegą mając na uwadze to iż kariera Argentyńczyka zbliżała się do końca. Collins liczył na to iż w przyszłym roku jego gest zostanie doceniony.