F1 Sezon 1951 < | >
rozpoczecie: 1951-05-27, zakonczenie: 1951-10-28
Klasyfikacja kierowców
1 Juan Manuel Fangio
31
2 Alberto Ascari
25
3 Jose Froilan Gonzalez
24
klasyfikacja konstruktorów
klasyfikacje konstruktorów wprowadzono w 1958 roku

Kalendarz
nr GP data
1 GP Szwajcarii 1951-05-27 00:00:00
2 GP Indianapolis 500 1951-05-29 00:00:00
3 GP Belgii 1951-06-17 00:00:00
4 GP Francji 1951-07-01 00:00:00
5 GP W.Brytanii 1951-07-14 00:00:00
6 GP Niemiec 1951-07-29 00:00:00
7 GP Włoch 1951-09-16 00:00:00
8 GP Hiszpanii 1951-10-28 00:00:00

sezon 1951

ilość rozegranych GP: 8
system punktacji: 8-6-4-3-2 Fastest Lap: 1
wyłanianie MŚ kierowców:
4 najlepsze wyniki
wyłanianie MŚ konstruktorów:
Nie rozgrywano M� Konstruktorów
przepisy techniczne
ilość cylindrów:
pojemność (bez doładowania) : 4500
pojemność (z doładowaniem) : 1500
waga: brak
dotankowanie: zabronione
klasyfikacje i statystyki sezonu
klasyfikacja kierowców
klasyfikacja konstruktorów
statystyki
Podsumowanie sezonu
W roku 1951 nastąpiła stabilizacja regulaminu technicznego. To zachęciło do zgłoszenie się kolejnych teamów. Farrari wystawiło nowy model 375 z silnikiem 4,5l dosiadany przez Gonzalesa, Ascariego i Villoresiego . Brytyjczycy wystawili BRM'a z nowatorskim silnikiem V16. Bolidy Lago Talbot wystawiło tym razem kilka prywatnych ekip. I tym razem dominacja Alfy Romeo 159 nie pozostawiła złudzeń. Inauguracyjny wyścig w Szwajcarii padł łupem Fangio. Pierwsze w historii GP Niemiec wygrał Ascari w Ferrari. Wygrywając w ostatnim wyścigu sezonu w Hiszpanii tytuł mistrzowski zapewnia sobie Juan Manuel Fangio. Jedynymi kierowcami którzy nawiązali walkę w boju o Mistrzostwo byli dwaj kierowcy Ferrari 375 Alberto Ascari i Gonzales Jose Froilan. Tym razem miejsca mi na najwyższym stopniu podium podzielili się kierowcy Alfy 159 oraz Farrari 375, Indianapolis 500 wygra Lee Wallard po raz pierwszy przekraczając w wyścigu średnią prędkość 200 km/h (203.171 km/h).