Ferrari 375

Ferrari
Ferrari 375 - Opis samochodu - dane techniczne -
rok konstrukcji: -
główny projektant: -
długość nadwozia: -
szerokość nadwozia: -
wysokość nadwozia: -
rozstaw osi: -
wymiar z przodu: -
wymiar z tyłu: -
waga: -
zmiana biegów: -
hamulce: -
konstruktor
Ferrari
kierowcy, którzy prowadzili ten model
A. Ascari 10
L. Villoresi 7
J.F. Gonzalez 5
D. Serafini 1
P. Taruffi 5
C. Landi 1
Ferrari 375 - zespół zgłaszający ten model
Franciso Landi 1
Scuderia Ferrari 28
silnik
Ferrari
opony
Pirelli
olej
Shell
Ferrari 375 - osiągnięcia i statystyki
ilość zgłoszonych samochodów: 29
ilość wyścigów: 8
ilość zwycięstw: 3
ilość 2 miejsc: 8
ilość 3 miejsc : 4
ilość zdobytych pole position: 3
ilość startów z pierwszego rzędu: 5
ilość najszybszych okrążeń podczas wyścigu: 0
ilość dnf: 8
Ferrari 375 - Opis samochodu

Aurelio Lampredi, konstruktor modelu Ferrari 375, zapoczątkował trwający do dziś okres bezsprężarkowych samochodów wyścigowych. Model ten, dzięki swej znacznej pojemności skokowej, był w stanie nawiązać walkę, a następnie pokonać uprzednio niezwyciężone Alfy Romeo, wyposażone w maksymalnie wysilone silniki sprężarkowe. Samochód miał ramę rurową i niezależne zawieszenie przednich kół na poprzecznych wahaczach i poprzecznym półeliptycznym resorze piórowym, z tyłu zastosowano Oś De Dion zawieszoną również na resorze poprzecznym. Silnik V 12 o kącie rozwarcia mię blokami cylindrów 60 stopni wykonany został z lekkiego stopu, przy czym głowice były odejmowane wraz z wkręcanymi do nich tulejami cylindrów. Wał korbowy pracował na łożyskach ślizgowych. Zawory (po 2 na cylinder) nachylone pod kątem 60° sterowane były pojedynczymi wałkami rozrządu umieszczonymi nad głowicę każdego bloku. Napęd wałka rozrządu odbywał się za pośrednictwem łańcucha. W wersji z 1950r silnik miał pojemność skokową 4498 cm3 (Średnica cylindrów 80 mm, skok tłoków 74,5 mm) i rozwijał moc 380 KM przy 7000 obr/min (bez doładowania, przy stosunku sprężania 12,5:1). Samochód wyposażony był w 4-biegowę skrzynię biegów i samoblokujący się mechanizm różnicowy. Jego rozstaw osi wynosił 2340 mm, rozstaw kół przednich 1305 mm, a tylnych 1295 mm. Pomimo dużego silnika, ciężar samochodu był relatywnie niski (1040 kg), głównie dzięki zastosowaniu lekkich stopów . Prędkość maksymalna opisywanego modelu wynosiła 300km/h.