Alfa Romeo 158

Alfa Romeo
Alfa Romeo 158 - Opis samochodu - dane techniczne -
rok konstrukcji: -
główny projektant: -
długość nadwozia: -
szerokość nadwozia: -
wysokość nadwozia: -
rozstaw osi: -
wymiar z przodu: -
wymiar z tyłu: -
waga: -
zmiana biegów: -
hamulce: -
konstruktor
Alfa Romeo
kierowcy, którzy prowadzili ten model
G. Farina 6
L. Fagioli 6
R. Parnell 1
J.M. Fangio 7
P. Taruffi 1
C. Sanesi 1
Alfa Romeo 158 - zespół zgłaszający ten model
Alfa Romeo S.p.A. 22
silnik
Alfa Romeo
opony
Pirelli
olej
Shell
Alfa Romeo 158 - osiągnięcia i statystyki
ilość zgłoszonych samochodów: 22
ilość wyścigów: 6
ilość zwycięstw: 6
ilość 2 miejsc: 4
ilość 3 miejsc : 2
ilość zdobytych pole position: 6
ilość startów z pierwszego rzędu: 11
ilość najszybszych okrążeń podczas wyścigu: 6
ilość dnf: 8
Alfa Romeo 158 - Opis samochodu

Model ten, skonstruowany w 1937 r. przez Giaochino Colombo, okazał się bezkonkurencyjny w wyścigach GP w latach 1947-1951. Podwozie miało ramę rurową. Wszystkie koła były zawieszone niezależnie: przednie na podłużnych, wleczonych wahaczach i poprzecznym półeliptycznym resorze piórowym, tylne na łamanych półosiach, podłużnych wahaczach i również poprzecznym resorze. W zawieszeniu zastosowano amortyzatory cierne. Samochód wyposażony był w hydrauliczne hamulce bębnowe. 8-cylindrowy, rzędowy silnik o pojemności 1480 cm3 (średnica cylindrów 58mm, skok tłoków 70 mm) miał blok wraz z integralną głowicą, oraz skrzynię korbową, odlane z lekkiego stopu. Wał korbowy podparty był na łożyskach iglakowych. Każdy cylinder miał po dwa zawory nachylone względem siebie kątem 90 stopni i sterowane dwoma wałkami rozrządu umieszczonymi nad głowicą. Przy użyciu dwustopniowej sprężarki pracującej pod ciśnieniem 2,2 At silnik rozwijał moc 254KM przy 78m obr/min. W układzie przeniesienia napędu wykorzystano 4-biegową skrzynkę biegów i samoblokujący się mechanizm różnicowy. Alfa Romeo 158 ważyła 990 kg i rozwijała prędkość maksymalną 260 km/h. Opisany powyżej model doprowadzony został do granic swych możliwości technicznych w 1951 r. Znany jako model 159, odznaczał się zmodyfikowanym tylnym zawieszeniem (oś De Dion) oraz zastosowaniem 2 dwustopniowych sprężarek pracujących pod ciśnieniem 3,0 At. Moc półtoralitrowego silnika wzrosła wówczas do 404 KM przy 10 500 obr/min (!), co jednak zostało okupione ogromnym zużyciem paliwa sięgającym 190 l/100 km (!!). Alfa Romeo 159 osiągała prędkość 305 km/h.