FAQ
Jak tor staje się zdolny do przeprowadzenia wyścigu?
Każdy tor musi być homologowany przez FIA poprzez szereg inspekcji, które są przeprowadzane od początku prac nad torem aż do inauguracji. Kryteria homologacyjne są łagodniejsze dla torów goszczących wyścigi o niższych prędkościach. Tory mogą przeprowadzać prace remontowe lub ulepszać swoją infrastrukturę, więc ich homologacja może być odnawiana. W przeszłości, za wyjątkiem Grand Prix Monako, które jest jedynym torem ulicznym, skłaniano się ku bardzo szybkim torom z długimi prostymi. Zwiększanie się osiągów samochodów skutkowało wprowadzeniem serii zakrętów na tychże prostych w celu ograniczenia nadmiernych prędkości. Również bardzo długie tory, jak Nürburgring (22,835 km), zostały usunięte z kalendarza, ponieważ koszty zabezpieczenia toru oraz opłacenia personelu wymaganego przez regulaminy, a także infrastruktury technicznej wymaganej do zapewnienia przekazu telewizyjnego, były zbyt duże. Monako nadal pozostaje najkrótszym torem (3,340 km), a Spa najdłuższym (7,004 km).�
Przejście do FAQ